Vennesla videregående skole

Fra skolefravær til skoledeltagelse: barrierer og løsninger
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Fra skolefravær til skoledeltagelse: barrierer og løsninger
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2023
Noter
  • · Hvilken rolle har miljøsensitivitet i forhold til elevenes skolefravær? · Hvordan kan høysensitivitet forstås i et pedagogisk-psykologisk perspektiv? · Hvilken betydning har skolerelatert stress og skoleangst for utviklingen av skolefravær? · Hva er internettavhengighet, og hvordan kan det påvirke utviklingen av skolefravær hos elevene? · Hvordan kan skolen og PP-tjenesten i samarbeid med foreldrene hjelpe barn og unge med problematisk interaktiv mediebruk? I denne boka peker forfatteren på faktorer som kan ha betydning for skolefravær hos barn og unge, og drøfter hva skolen og andre rundt eleven kan gjøre for å få dem tilbake til skolen. Det finnes ikke entydige svar på disse problemstillingene, men forfatteren drøfter dem ut fra nyere litteratur og forskning på fagfeltet, og ut fra forfatterens egen forskning og praksiskunnskap. Målgruppa for boka er lærere i skolen, ansatte i pedagogisk-psykologisk tjeneste, barneverntjenesten, og sosial- og helsefag. Den er også relevant for studenter i psykologisk, spesialpedagogisk og allmennpedagogisk utdanning. Boka kan også være av interesse for pårørende og andre faggrupper som arbeider med risikoutsatte barn og unge.
ISBN
  • 978-82-15-06097-2
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002140nam  22002891  4500
*00132905
*008230605s2023    no     ar         00nob 9
*015  $a150465443$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-06097-2$bheftet
*025  $a9788215060972
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anob$hnob
*0820 $a371.29$zh$223/nor/20231006
*0821 $a371.2$zb$223/nor/20231006
*090  $c371.2$dL
*10010$aLie, Branca$d1948-$jNO$0(NO-TrBIB)10036477$8f
*24510$aFra skolefravær til skoledeltagelse$bbarrierer og løsninger$cBranca Lie
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2023
*300  $a183 sider$c24 cm
*520  $a·        Hvilken rolle har miljøsensitivitet i forhold til elevenes skolefravær? ·        Hvordan kan høysensitivitet forstås i et pedagogisk-psykologisk perspektiv? ·        Hvilken betydning har skolerelatert stress og skoleangst for utviklingen av skolefravær? ·        Hva er internettavhengighet, og hvordan kan det påvirke utviklingen av skolefravær hos elevene? ·        Hvordan kan skolen og PP-tjenesten i samarbeid med foreldrene hjelpe barn og unge med problematisk interaktiv mediebruk? I denne boka peker forfatteren på faktorer som kan ha betydning for skolefravær hos barn og unge, og drøfter hva skolen og andre rundt eleven kan gjøre for å få dem tilbake til skolen. Det finnes ikke entydige svar på disse problemstillingene, men forfatteren drøfter dem ut fra nyere litteratur og forskning på fagfeltet, og ut fra forfatterens egen forskning og praksiskunnskap. Målgruppa for boka er lærere i skolen, ansatte i pedagogisk-psykologisk tjeneste, barneverntjenesten, og sosial- og helsefag. Den er også relevant for studenter i psykologisk, spesialpedagogisk og allmennpedagogisk utdanning. Boka kan også være av interesse for pårørende og andre faggrupper som arbeider med risikoutsatte barn og unge.
*650 0$aPedagogisk psykologi$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aPedagogisk psykologi$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæringsmiljø$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæringsmiljø$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til fjernlån) Vennesla videregående skole371.2 L