Tittel Teknologi og læring smiljø
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Forfatterne av denne boken diskuterer sammenhengen mellom teknologi og læring smiljø og hva slags betydning den har for elevenes læring sutbytte. Digitale ferdigheter inngår som en av fem grunnleggende ferdigheter for læring og utvikling i skolen. Bokens formål er å presentere muligheter og dilemmaer knyttet til teknologi, og hvordan bruken av digitale verktøy kan styrke læring smiljøet. Boken bidrar til en forståelse av hvordan teknologi og læring smiljø kan påvirke hverandre, og på den måten skape nye forståelser hos lærerstudenter, lærerutdannere og etablerte lærere som ønsker å ta i bruk digitale verktøy i læring ssituasjoner. Redaktører er Trond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen, som begge arbeider med utdanning av pedagoger for arbeid i skolen. De har fått med seg et knippe forfattere som har undersøkt diverse digitale prosesser, og som presenterer og diskuterer sine data ut fra ulike teoretiske vinklinger.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*00128482
*005 20190701122048.0
*007 a
*008 171205s2019 no a e |||||00| 0 nob|
*019 $bl
*020 $a978-82-150-3045-6$qheftet$cNkr 429.00
*035 $a(NO-OsBAS)150282449
*040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB
*080 $a371.69
*0820 $a371.334$qNO-OsBAS$223/nor
*083 $a370.15230785$223$qNO-VoHVB
*083 $a0785$223$z1
*24500$aTeknologi og læring smiljø$cTrond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen (red.)
*264 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2019]
*264 $c© 2019
*300 $a315 sider$billustrasjoner$c23 cm
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*505 $gForord /$rTrond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen -$gDel 1 :$tTo søyler i fremtidens skole :$tTeknologi og læring smiljø /$rMirjam Harkestad Olsen og Trond Lekang ;$tTeknologien og dens påvirkning på læring smiljøet– en litteraturgjennomgang /$rFredrik Danielsen ;$tTeknologi for å fremme et positivt læring smiljø /$rTrond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen. -$tMuligheter og barrierer i en digital skole :$tDeling av digital kompetanse i et lærerkollegium. /$rInger Lise Valstad ;$tDigital teknologi i grunnskolen gir muligheter og barriereri læring smiljøet./$rRoar Kristiansen og May-Britt Waale. ;$tTeknologirik undervisning – utfordringer og muligheter /$rAtle Kristensen. -$gDel 3 :$tDen nye lærerrollen :$tSpillbasert læring smiljø i norsk skole /$rHelga Dís Ísfold Sigurdardóttir ;$tLærerrollen i spillbaserte læring smiljøer. /$rRobin Ísfold Munkvold ;$tÅ skape musikk og miljø med iPad /$rRune Mathisen. -$gDel 4:$tDen digitalt lærende :$tProgrammering på ungdomstrinnet – elevene som ressurs /$rMorten E. Edvardsen. ;$tLæring smiljø og teknologi i en fleksibel lærerutdanning : betydningen av digitale og fysiske møter. /$rMona Rist ;$tTeknologistøtte i undervisnings- og læring sprosesser. /$rClas Dale og Astrid Strandbu. --$gDel 5:$tSpråkets betydning i et teknologirikt klasserom :$tLæring sdialogens plass i det teknologirike klasserommet. /$rNuno Farbu Pinto. ;$tLæring smiljø med rom for elevenes matematiske språk : en studie av elevenes språk når de teller og regner medappen DragonBox Numbers. /$rBente Forsbakk. -$tElevers læring av matematisk argumentasjon : et designeksperiment med digitalt geobrett /$rØyvind Jacobsen Bjørkås. --$gLitteraturliste. -$gForfatterpresentasjoner. -$gStikkordregister.
*520 $aForfatterne av denne boken diskuterer sammenhengen mellom teknologi og læring smiljø og hva slags betydning den har for elevenes læring sutbytte. Digitale ferdigheter inngår som en av fem grunnleggende ferdigheter for læring og utvikling i skolen. Bokens formål er å presentere muligheter og dilemmaer knyttet til teknologi, og hvordan bruken av digitale verktøy kan styrke læring smiljøet. Boken bidrar til en forståelse av hvordan teknologi og læring smiljø kan påvirke hverandre, og på den måten skape nye forståelser hos lærerstudenter, lærerutdannere og etablerte lærere som ønsker å ta i bruk digitale verktøy i læring ssituasjoner. Redaktører er Trond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen, som begge arbeider med utdanning av pedagoger for arbeid i skolen. De har fått med seg et knippe forfattere som har undersøkt diverse digitale prosesser, og som presenterer og diskuterer sine data ut fra ulike teoretiske vinklinger.
*650 $aSpill $0(NO-TrBIB)HUME01420 $2humord
*650 $aLærerrollen $0(NO-TrBIB)HUME24380 $2humord
*650 $aProgrammering $0(NO-TrBIB)HUME04241 $2humord
*650 $aLæring $0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord
*650 $aLæring smiljø $0(NO-TrBIB)HUME22112 $2humord
*650 $aInformasjonsteknologi $0(NO-TrBIB)HUME04175 $2humord
*650 $aPedagogikk$2bokbas$9nob
*650 $aPedagogikk$2bokbas$9nno
*650 $aTeknologi $2bokbas$9nob
*650 $aTeknologi $2bokbas$9nno
*653 0$adigitale verktøy$alæring $alæring smiljø$adigital kompetanse$aundervisning$aspillbasert læring $afremtidens skole
*7001 $aLekang, Trond $d1965- $0(NO-TrBIB)1069368$4edt$4aut$4aui
*7001 $aOlsen, Mirjam Harkestad $d1968- $0(NO-TrBIB)4093254$4edt$4aui$4aut
*852 $a47BIBSYS_UBO$6999920031312202204$9P
*852 $a47BIBSYS_HIOA$6999919983933102212$9P
*852 $a47BIBSYS_NLA$6999919800193902228$9P
*852 $a47BIBSYS_UBIS$6999919914070902208$9P
*852 $a47BIBSYS_HH$6999919894819202214$9P
*852 $a47BIBSYS_HVO$6999919861714702220$9P
*852 $a47BIBSYS_HIB$6999919962921802221$9P
*852 $a47BIBSYS_DIAKON$6999919822534202247$9P
*852 $a47BIBSYS_NTNU_UB$6999920117410902203$9P
*852 $a47BIBSYS_UBA$6999919976314102209$9P
*852 $a47BIBSYS_UBB$6999920009311402207$9P
*852 $a47BIBSYS_HIT$6999919886440202210$9P
*852 $a47BIBSYS_UBTO$6999920044895802205$9P
*852 $a47BIBSYS_UBIN$6999919916121502211$9P
*852 $a47BIBSYS_BREDK$6999919710594602261$9P
*852 $a47BIBSYS_NB$6999919986887502202$9P
*852 $a47BIBSYS_HIO$6999919889813002218$9P
*85642$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://magento.universitetsforlaget.no/media/blfa_files/9788215030456.pdf$qapplication/pdf$nUniversitetsforlaget. - Oslo$awww.universitetsforlaget.no
*913 $aNorbok$bNB
*991 $aComponent parts
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening