Vennesla videregående skole

Teknologi og læringsmiljø
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Teknologi og læringsmiljø
Medansvarlig
Språk
  • Språk: no
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2019
Noter
  • Forfatterne av denne boken diskuterer sammenhengen mellom teknologi og læringsmiljø og hva slags betydning den har for elevenes læringsutbytte. Digitale ferdigheter inngår som en av fem grunnleggende ferdigheter for læring og utvikling i skolen. Bokens formål er å presentere muligheter og dilemmaer knyttet til teknologi, og hvordan bruken av digitale verktøy kan styrke læringsmiljøet. Boken bidrar til en forståelse av hvordan teknologi og læringsmiljø kan påvirke hverandre, og på den måten skape nye forståelser hos lærerstudenter, lærerutdannere og etablerte lærere som ønsker å ta i bruk digitale verktøy i læringssituasjoner. Redaktører er Trond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen, som begge arbeider med utdanning av pedagoger for arbeid i skolen. De har fått med seg et knippe forfattere som har undersøkt diverse digitale prosesser, og som presenterer og diskuterer sine data ut fra ulike teoretiske vinklinger.
ISBN
  • 978-82-150-3045-6
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*00128482
*005 20190701122048.0
*007  a
*008 171205s2019    no a   e |||||00| 0 nob|
*019  $bl
*020  $a978-82-150-3045-6$qheftet$cNkr 429.00
*035  $a(NO-OsBAS)150282449
*040  $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB
*080  $a371.69
*0820 $a371.334$qNO-OsBAS$223/nor
*083  $a370.15230785$223$qNO-VoHVB
*083  $a0785$223$z1
*24500$aTeknologi og læringsmiljø$cTrond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen (red.)
*264  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2019]
*264  $c© 2019
*300  $a315 sider$billustrasjoner$c23 cm
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338  $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*505  $gForord /$rTrond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen  -$gDel 1 :$tTo søyler i fremtidens skole :$tTeknologi og læringsmiljø /$rMirjam Harkestad Olsen og Trond Lekang ;$tTeknologien og dens påvirkning på læringsmiljøet– en litteraturgjennomgang /$rFredrik Danielsen ;$tTeknologi for å fremme et positivt læringsmiljø /$rTrond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen. -$tMuligheter og barrierer i en digital skole :$tDeling av digital kompetanse i et lærerkollegium. /$rInger Lise Valstad ;$tDigital teknologi i grunnskolen gir muligheter og barriereri læringsmiljøet./$rRoar Kristiansen og May-Britt Waale. ;$tTeknologirik undervisning – utfordringer og muligheter /$rAtle Kristensen. -$gDel 3 :$tDen nye lærerrollen :$tSpillbasert læringsmiljø i norsk skole /$rHelga Dís Ísfold Sigurdardóttir ;$tLærerrollen i spillbaserte læringsmiljøer. /$rRobin Ísfold Munkvold ;$tÅ skape musikk og miljø med iPad /$rRune Mathisen. -$gDel  4:$tDen digitalt lærende :$tProgrammering på ungdomstrinnet – elevene som ressurs /$rMorten E. Edvardsen. ;$tLæringsmiljø og teknologi i en fleksibel lærerutdanning : betydningen av digitale og fysiske møter. /$rMona Rist ;$tTeknologistøtte i undervisnings- og læringsprosesser. /$rClas Dale og Astrid Strandbu. --$gDel 5:$tSpråkets betydning i et teknologirikt klasserom :$tLæringsdialogens plass i det teknologirike klasserommet. /$rNuno Farbu Pinto. ;$tLæringsmiljø med rom for elevenes matematiske språk : en studie av elevenes språk når de teller og regner medappen DragonBox Numbers. /$rBente Forsbakk. -$tElevers læring av matematisk argumentasjon : et designeksperiment med digitalt geobrett /$rØyvind Jacobsen Bjørkås. --$gLitteraturliste. -$gForfatterpresentasjoner. -$gStikkordregister.
*520  $aForfatterne av denne boken diskuterer sammenhengen mellom teknologi og læringsmiljø og hva slags betydning den har for elevenes læringsutbytte. Digitale ferdigheter inngår som en av fem grunnleggende ferdigheter for læring og utvikling i skolen. Bokens formål er å presentere muligheter og dilemmaer knyttet til teknologi, og hvordan bruken av digitale verktøy kan styrke læringsmiljøet.   Boken bidrar til en forståelse av hvordan teknologi og læringsmiljø kan påvirke hverandre, og på den måten skape nye forståelser hos lærerstudenter, lærerutdannere og etablerte lærere som ønsker å ta i bruk digitale verktøy i læringssituasjoner.  Redaktører er Trond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen, som begge arbeider med utdanning av pedagoger for arbeid i skolen. De har fått med seg et knippe forfattere som har undersøkt diverse digitale prosesser, og som presenterer og diskuterer sine data ut fra ulike teoretiske vinklinger.
*650  $aSpill $0(NO-TrBIB)HUME01420 $2humord
*650  $aLærerrollen $0(NO-TrBIB)HUME24380 $2humord
*650  $aProgrammering $0(NO-TrBIB)HUME04241 $2humord
*650  $aLæring $0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord
*650  $aLæringsmiljø $0(NO-TrBIB)HUME22112 $2humord
*650  $aInformasjonsteknologi $0(NO-TrBIB)HUME04175 $2humord
*650  $aPedagogikk$2bokbas$9nob
*650  $aPedagogikk$2bokbas$9nno
*650  $aTeknologi $2bokbas$9nob
*650  $aTeknologi $2bokbas$9nno
*653 0$adigitale verktøy$alæring$alæringsmiljø$adigital kompetanse$aundervisning$aspillbasert læring$afremtidens skole
*7001 $aLekang, Trond $d1965- $0(NO-TrBIB)1069368$4edt$4aut$4aui
*7001 $aOlsen, Mirjam Harkestad $d1968- $0(NO-TrBIB)4093254$4edt$4aui$4aut
*852  $a47BIBSYS_UBO$6999920031312202204$9P
*852  $a47BIBSYS_HIOA$6999919983933102212$9P
*852  $a47BIBSYS_NLA$6999919800193902228$9P
*852  $a47BIBSYS_UBIS$6999919914070902208$9P
*852  $a47BIBSYS_HH$6999919894819202214$9P
*852  $a47BIBSYS_HVO$6999919861714702220$9P
*852  $a47BIBSYS_HIB$6999919962921802221$9P
*852  $a47BIBSYS_DIAKON$6999919822534202247$9P
*852  $a47BIBSYS_NTNU_UB$6999920117410902203$9P
*852  $a47BIBSYS_UBA$6999919976314102209$9P
*852  $a47BIBSYS_UBB$6999920009311402207$9P
*852  $a47BIBSYS_HIT$6999919886440202210$9P
*852  $a47BIBSYS_UBTO$6999920044895802205$9P
*852  $a47BIBSYS_UBIN$6999919916121502211$9P
*852  $a47BIBSYS_BREDK$6999919710594602261$9P
*852  $a47BIBSYS_NB$6999919986887502202$9P
*852  $a47BIBSYS_HIO$6999919889813002218$9P
*85642$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://magento.universitetsforlaget.no/media/blfa_files/9788215030456.pdf$qapplication/pdf$nUniversitetsforlaget. - Oslo$awww.universitetsforlaget.no
*913  $aNorbok$bNB
*991  $aComponent parts
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til fjernlån) Magasin371.69 L